5 INGREDIENCII ÚSPEŠNEJ STRATÉGIE

Asi každá uznáte, že cieľom a základným hodnotiacim momentom je balík peňazí, ktorý vám daná stratégia donesie. 

Niekedy motyka vystrelí a 1 zdieľanie na FB, či IG urobí zázraky (to sa týka hlavne blogov), ale väčšinou je úspech stratégie závislý na viacerých krokoch. 

strategia predaja

Moje odporúčanie je zamerať sa na:

1- vhodnú FORMU predaja pre váš produktový koláč (video, ebook, vizuál, blog)

2 – TEXTY, ktoré zavoňajú vašej cieľovke (rozprávajte príbeh, s ktorým sa stotožnia)

3 – ozdobte ZÁŽITKOM, ktorý čaká fajnšmekrov (vyvolajte požadovanú emóciu)

4 – POZVITE k stolu ľudí, ktorí od váš už niečo “ochutnali” (klientov, ktorí nakúpili)

5 – vyvolajte NADŠENIE pred stolovaním (predpredaj za nižšiu cenu, zľava, obmedzte čas)

A poďme si ich rozmeniť na drobné… čo poviete?

1 ✅ FORMA

Nech robíte čokoľvek na svete, viete k svojmu produktu (tovaru aj službe) vymyslieť podporný online produkt.

Píšem online, lebo offline, vo vlastnom obchodíku je to jednoznačne osobné kúzlo, rôzne tabule a hlavne VY

A formu nemyslím 1 post, či vizuál. Myslím, ako bude vaša predajná stratégia vyzerať… cez čo k vám prídu predaje

Napríklad: 

🌸predávate šatky na nosenie – E-BOOK s názvom 7 SPÔSOBOV AKO JEDNODUCHO UVIAZAŤ ŠATKU PRE ZDRAVIE BÁBÄTKA

🌸predávate knihu s receptami – VIDEO s názvom AKO SI ZALOŽIŤ VLASTNÝ KVÁSOK

🌸predávate maľované hrnčeky – ČLÁNOK s názvom 5 TIPOV AKO NA VIANOCE POTEŠIŤ STARÝCH RODIČOV

🌸predávate dámske šaty – TEST s názvom AKÝ ŠTÝL MÁ RADA VAŠA ŽENA? 

Vymyslieť tento produkt nie je také náročné, ako ho správne nastaviť

To sú ďalšie ingrediencie stratégie, o ktorých si povieme. 

👉No tu je ešte dôležité myslieť na to, že každá UPÚTAVKA – forma zaujatia klienta MUSÍ končiť výzvou k akcii… 

Výzvou obmedzenou najlepšie 3-7 dní od stiahnutia (EBOOK/VIDEO)

… alebo aj množstevnou (ČLÁNOK, TEST) … samozrejme keď sa bavíme o predaji v konkrétnom období, pre konkrétne produkty.

Ak túto upútavku navyše podporíte REKLAMOU na sieťach, máte 1/2 práce hotovú a jednu nohu môžete (pomaly a pomyselne) vykladať na stôl.

A akú formu upútavky na predvianočné predaje budete mať vy? 

2 ✅ TEXTY

… písanie a čítanie majú podľa mňa kúzelnú moc. 

Čítate si s deckami rozprávky? 

Čítate príbehy? 

Vaša hlava vám ukazuje obrázky, predstavy a akýsi film, v ktorom si premietate dej knihy. 

Presne tak je to aj s textami, ktoré čítajú na webe (aj vaši klienti). 

Či rýchlo, či pomaly, ich čitateľ si začne vizualizovať obsah. Ak zaujme, pokračuje, ak to nie je nič preňho, zatvára

☝️Na to, aby vaše texty zaujali, musíte poznať svoju HELENKU. Ak máte môj kurz AKO ZAČAŤ PODNIKAŤ? , tak ju máte pred sebou 🙂

Pri písaní textov si vždy predstavte, že sedí oproti vám, má vás celkom rada, ale ponáhľa sa, lebo jej čas je veľmi vzácny. 

Je to váš ideálny zákazník. 

Potrebujete ju čo najskôr zaujať, aby ostala dlhšie a dala vám vôbec možnosť dostať sa k podstate. 

KEDY? .. sa to stane? KEDY? … ostane? 

…keď ju zaujmete niečim, s čím sa vie stotožniť a čo si vie vo svojom živote predstaviť. 

A keď hovoríme o predvianočnej stratégií, tak poďte rovno vymyslieť vianočný PRÍBEH

PRÍBEH je kúzelná palička, ktorá vie “začarovať” ľudí, vniesť ich do deja a upútať ich pozornosť. 

A ako ho vytvoriť? 

Vžite sa do Helenky a zistite, čo by mohla riešiť, aký problém/nedostatok/situáciu, ktorej riešenie je váš produkt. 

A jednoducho to prerozprávajte/prepíšte ako keď Mišo Hudák uvádza film. Začnite problémom, môže mať formu otázky, alebo jednoduchého faktu.

Stojím pred zrkadlom, ťahám na seba “sexy” šaty a po úmorných 5 minútach zistím, že až také sexy nie sú.

SOM TUČNÁ A ŠKAREDÁ!

Poznáte to? 

Sadla som si na stoličku a plakala.. aj cestou domov, až kým som si povedala DOSŤ. 

Teraz si už natiahnem 38-čku a v zrkadle vidím sebavedomú ženu, ktorá sa cíti sexy. 

A jediné čo som musela spraviť je… 

…a už to ide… toto bol príklad, skrátený, trošku pritiahnutý za vlásky, ale chcela som vám čo najjasnejšie ukázať princíp.

Mali ste už niekedy problém odtrhnúť sa od knihy? Do takého stavu potrebujete dostať svojich budúcich platiacich klientov, no máte nato presne.. 7 SEKÚND

A potrebujete na to: 

🌸VIZUÁL, ktorý zaujme

🌸NADPIS, ktorý prezradí

🌸ÚVOD, ktorý vtiahne

… a je jedno akú formu tento nástroj má. Ak budú tieto 3 veci kvalitné, rybka sa chytila a môžete ťahať.

V nadpise myslite na to, aby bol čo najľahšie vyhľadávateľný, príklady sú v prvej časti o forme 🙂

Myšlienkou vašich textov by mala byť jedna z týcho -cii:

👉MOTIVÁCIA

👉INŠPIRÁCIA

👉EMÓCIA

.. aby si čitateľ (okrem produktu na konci) odniesol HODNOTU, najlepšie takú, ktorú len tak niekde nenájde. 

Tak… akú myšlienku bude mať vaša UPÚTAVKA?

3 ✅ ZÁŽITOK 

“Bola si už u Janky v obchode? Je tam taká vianočná nálada, krásne to tam vonia a pri odchode dostanem k nákupu aj medovník… “

… z návštevy vo vašom (e-)shope potrebujete, aby si váš zákazník odniesol niečo, načo len tak nezabudne. Ba viac. On o tom bude hovoriť!

A ako ste si všimli, nie je to samotný produkt.. je to DOJEM, ktorým naňho zapôsobili detaily okolo. 

Jasné.. v kamennom obchode je to opäť ľahšie, lebo ľudskosť a sympatia sú TOP predajnými nástrojmi… ale čo tak spraviť to aj online

Ak sa zamyslite nad vyššie uvedenou citáciou, viete z toho niečo ponúknuť v e-shope? 

… no vôňu asi nie, avšak náladu a darček URČITE!

Aktuálne teda hovoríme o Vianociach (ale dá sa aplikovať na všetky podobné “akcie”)

1- nechajte svoj e-shop aj siete dýchať Vianocami 

🎄ozdobte si postové fotky v >CANVE<

🎄aktualizujte web na vianočnú verziu (pridajte pár vianočných obrázkov, aj obľúbené vianočné odrhovačky cez spotify alebo youtube)

🎄darček k návšteve je asi jasný (zľava na prvý nákup pre nových, darček, a kľudne aj medovník, pre už platiacich návštevníkov)

2- natočte svoje vlastné vianočné prianie, pridajte ho na web, facebook, instagram (a tu ulož do konála) , všade.

… nebráňte sa originalite!

3- osobné prianie pribaľte aj ku každej objednávke (list, vizitka, medovníček, vianočnú ozdôbku, vinš…)

Proste sa aj vy nalaďte na Vianoce…. len nie ešte teraz … stačí v novembri .

No na prípravu asi potrebujete trošku viac času. 

Či chceme či nie, Vianoce sa dostávajú pod kožu väčšine ľudí.

Poviete si: “ mňa to neovplyvňuje” .. ale vy nie si v tomto prípade dôležitá… (pre mňa áno)… pre vás je dôležitý zákazník, ktorý nakúpi a zaplatí.

Tak smelo vziať papier a vymyslieť zážitok pre vášho klienta, ktorý sa netýka priamo produktu… zážitok, ktorý si môže “odniesť” každý návštevník vášho (e)shopu.

4 ✅ POZVANIE

…do vašej predvianočnej stratégie ľudí, ktorí už u vás nakúpili

Je to úžasný spôsob rýchleho zvýšenia predajov. Teda ak nepredávate len 1 typ produktu s dobou životnosti 20 rokov. 

Viete totiž využiť to, že vás poznajú a znížiť si tak námahu na zoznamovací proces. 

Tým, že sa rozmohli sociálne siete, odkrojili si z koláča e-mailingu. 

To je však len BONUS NAVYŠE a ďalší spôsob, ako sa viete rýchlejšie dostať s vašou ponukou k zákazníkom… za predpokladu, že vás sledujú a na sieťach sú.

Ak používate e-mailing (čo dúfam používate… a ak nie tak, v októbri po networkáve, alebo v skupine začnete) pripravte si e-mailingovú kampaň, pre vašich zákazníkov. 

Ja nie som zástancom bombardovania e-mailami, ale dobre nastavená kampaň, z 3-4 e-mailov má krásny účinok

☝️To isté viete využiť aj na sieťach. 

Odporúčam stálym zákazníkom vymyslieť niečo špeciálne:

🌸OSOBNÉ VENOVANIE – PF-ku

🌸DARČEK – fyzicky doručený

🌸ZĽAVOVÝ KÓD – časovo obmedzený

🌸PREDNOSTNÝ PREDAJ – za špeci cenu (napr ak idete do black friday, dajte o 1 deň skôr, pre stálych zákazníkov)

… dôležitá je KOMUNIKÁCIA

Nie je ani tak dôležité, čo dáte navyše, ani nemusíte nič len tú istú stratégiu, ktorú si pripravíte, avšak komunikujte so stálymi zákazníkmi inak, vopred, sú VIP.. už vám zaplatili, odmeňte sa im tak, že vzbudíte pocit dôležitosti.  

Na konci priania, nezabudnite dodať, že ste tu pre nich aj v roku 2020. 😉

A samozrejme linky na akciu, alebo konkrétnu predajnú predvianočnú stránku, nesmú chýbať. 

E-mailing je rozsiahla téma, ktorá sa nedá zhrnúť do tohto článku a preto si všetky nastavenia prejdeme v októbri v >SKUPINE< alebo osobne na >NETWORKÁVE<

Venujete špeciálnu pozornosť zákazníkom, ktorí u vás už nakúpili? 

5 ✅ WOW EFEKT

… ktorého cieľom je vyvolať nadšenie. 

Z vašej ponuky nemusia hneď spadnúť na zadok (ale prajem vám to), no všetky 4 predchádzajúce kroky by mali spôsobiť, že na vás zákazník nezabudne, keď sa bude rozhodovať o nákupe.

Asi je každému jasné, že nestačí 1 post, či 1 e-mail. 

Stratégia znamená návod ako preniesť plán do reality. 

Takže najprv sa rozhodnite, čo bude váš nosný predajný nástroj a čo budú podporne?

bude to:

⭐️video, či blog

⭐️špeciálna akcia 2+1 zadarmo, ktorá potrvá 1 týždeň

⭐️zavediete adventný kalendár

⭐️bude to zľavový kód na celý nákup 

⭐️video – návod 

… nech si vyberiete čokoľvek, myslite na to, že začínate PREDÁVAŤ najneskôr 1/2 novembra.. ak plánujete predpredaje aj od začiatku novembra. 

Teda, všetky vizuály, nápady, fotky, texty… všetko musí byť dovtedy hotové… koľko času na to potrebujete, aby to bolo WOW?

Ak pôjdete cestou zľavy z ceny, počítajte s tým, že najlepšie predaje budete mať tesne pred koncom jej trvania.

Ak pôjdete cestou množstevnej zľavy, najlepšie predaje budú práve na začiatku. 

Ďalším dôležitým momentom je sa vôbec rozhodnúť, či pôjdete do zľavy. 

Ak nebude WOW, tak nechoďte. Ak by vás WOW mala zruinovať, tak nechoďte.

Radšej si zvoľte doplnkovú vianočnú „službu“ a komunikujte cez to: 

🎄doručenie free / do vianoc

🎄zabalenie (bez cenovky) do vianočného papiera podľa vlastného výberu (ponúkneš 3 na výber)

🎄doručenie hotového darčeka na inú adresu (zahrajte sa na mikuláša)

🎄k objednávkam do 3.12. pribaľte mikulášsky balíček pre deti

🎄pribaľte ku každej predvianočnej objednávke drobnosť

… atď,  vy ste každá vo svojom odbore určite kreatívnejšia, tak predpokladám, že táto inšpirácia vás nakopne vymyslieť vlastnú podpornú službu. 

Čo je ale DÔLEŽITÉ… opäť, musíte je svojej cieľovke vhodne ODKOMUNIKOVAŤ. 

V poslednom kroku v košíku na vašom eshope nebude mať absolútne žiaden význam.

Zaveste si ju ako banner na FB stránku, do skupiny, na isntagram, na linkedin, youtube, na web, natočte o nej video, vymyslite jej aj príbeh (prečo táto služba)… KOMUNIKUJTE JU pravidelne a nezabudnite tlačiť na ČAS, ktorý ostáva do konca. 

Tak… a stratégiu máme hotovú. 

Teraz si “len” sadnúť a navrhnúť ju 😉

Akú ste si vybrali? 

Odpovedzte si na otázky: 

🍀Akú bude mať FORMU moja predvianočný stratégia? (čo bude nosičom komunikácie)

🍀S akým PRÍBEHOM sa stotožní moja cieľovka?

🍀Aký ZÁŽITOK zanechá moja stratégia? 

🍀Ako svoju stratégiu odkomunikujem existujúcim ZÁKAZNÍKOM? 

🍀Čo bude WOW v mojej stratégii?

Ďakujem že ste sa dočítali až sem, som rada, že som vás dokázala zaujať, verím, že mnohé (aj mnohých) inšpirovať.

Ak máte pocit, že tento článok vás v niečom posunul vpred, budem veľmi rada, ak ho budete ďalej zdieľať na svojich sieťach.

Držím vám prsty a prajem úspešné nastavenie a tonu predajov.. nie len pred Vianocami.

Zuzka🌻

PS: ak zvažuješ, že postrčíš svoje podnikanie vpred raz a navždy, pozri ako ti s tým viem pomôcť