NE-MÁM ČAS!
… povedali ste to v poslednej dobe sebe, alebo niekomu inému? Myslím, že väčšina z nás určite. Aktuálne asi každý rieši, ako naložiť s časom, aby sme zvládli home-office, online vyučovanie, zabaviť škôlkárov doma, či vonku, doobeda i poobede, domáce práce a ešte aj nejak efektívne pracovať s minimom času.. a nezošalieť z toho.
V tomto článku nájdete 5 tipov, ktoré mne osobne veľmi dobre fungujú a pomáhajú mi z mála času vyťažiť veľa muziky. Nepopieram, že to často chce značnú dávku sebazaprenia.. no keď chytíte zvyk, ide to.
Je dôležité ostať v tejto dobe o kvapku viac optimistický a vidieť v možno nie úplne ľahkých podmienkach príležitosť. Ak vás trápi covidový time-management, prečítajte si moje rady nižšie. Verím, že vás inšpirujú a podporia na vašej úspešnej ceste.
1. PLÁN
Ja viem, že vždy dookola, ale je jedno, či máte 6 hodín na prácu (och kiežby), alebo len 30 minút. Čas natiahnuť neviete, no viete ho využiť optimálne a efektívne. A to sa udeje vtedy, ak nebudete prvých 20 minút tipovať, čo máte robiť. Ale budete to vedieť.
Preto si večer predtým, alebo ako ranný rituál, zaveďte tvorbu plánu na ďalší deň. Uvidíte, ako vám to pôjde od ruky. Ak chcete v rámci plánovania svoj deň ešte zefektívniť, neváhajte si urobiť časový audit vášho dňa. Jednoducho si pár dni poctivo zapisujte každých 30 minút/hodinu. Často sa stáva, že “odrazu” nevieme, čo sme robili 2 hodiny.
A pozor! Oddych je dôležitý a veľmi. A tiež si ho viete naplánovať.
2. PORIADOK
Možno sa zdá, že to priamo nesúvisí s časovou efektivitou, no je dokázané, že aj bordel vás vie vyrušovať. Dbajte preto na príjemné pracovné prostredie a hoci máte doma k dispozícií len kuchynský stôl, urobte si váš kútik, čo najviac príjemným.
Zapáľte sviečku, prisuňte kvetinky, pustite si príjemnú hudbu – ak vás to samozrejme nevyrušuje. Stimulujete svoju aktivitu a chuť pracovať, keď si vytvoríte príjemné prostredie.
3. PRIORITY
Čím menší zoznam priorít, tým lepšie sa vám pracuje. Ak máte príliš veľa úloh, môže dôjsť k tzv. kolízií priorít. A teda ani jednu vec neurobíte poriadne. Ak nestíhate, urobte to najdôležitejšie.
V prípade, že to neviete identifikovať, riaďte sa paretovým pravidlom 80/20 – urobte analýzu svojho podnikania a definujte, ktorých 20 % aktivít vám prináša 80% zisku a tým sa venujte… najčastejšie je to komunikácia s klientom.
(PS: ak máte veľa objednávok, samozrejme ich treba vybaviť. V prípade, že je tento stav dlhodobý, zvážte pomoc a delegovanie úloh ďalej).
Mne pomáha sadnúť si a napísať to na papier. Potom si to po sebe prečítam a doplním.
Neváhajte však využiť aj pomoc odborníka, konzultanta .. napríklad aj mňa :). V rámci konzultácie vám nastavíme optimálne procesy pre zvýšenie vášho zisku, ak ste si povedali waw, posielam vás kliknúť sem:
V krátkom čase spustíme aj projekt, kde pre naše klientky budeme tvoriť content pre sociálne siete, takže, ak je toto vaša aktivita, ktorú by ste radi delegovali, neváhajte mi napísať na zuzka@uspesna.sk
4. FOCUS NA 1 VEC
Či máte 2 hoďky, či 10 minút, ak sa rozhodnete pracovať, odstráňte rušítka (mobil, wifi, deti…) a venujte 100% pozornosti práci. Za 10 minút stihnete toľko, čo za hodinu, keď vás nerušia pípajúce správy, či siréna v podobe mááámíííí mááámííí. A odporúčam sa prispôsobiť, keď deti vybehnú poobede s kamošmi na ulicu, využite čas v tichu, umývačku vyložíte aj pri siréne…
Mne fungujú sluchátka a hudba v nich, mobil v poličke a plná koncentrácia. Psychiatrický inštitút na Londýnskej univerzite navyše ukazuje, že IQ človeka klesá o 10 bodov, keď je vyrušovaný správami popri inej aktivite.
A keď vezmeme do úvahy žalostne málo času na prácu, prečo ho míňať na niečo, čo nám negeneruje výsledky, však?
5. LIMITY
Ak sa po audite prichytíte, že šúchate bezcieľne prstom po sociálnych sieťach, nastavte si vlastné časové pravidlá. Aj pre e-maily, ak ste nimi každý deň zavalené. Vyhraďte si presný čas na vybavenie komunikácie.
Dajte si stopky aj na normálne cielené pozeranie nepodstatných, nedôležitých vecí, dokonca bulváru 😀 No a? Pre niekoho to je relax.
Ale, čo neovládame my, ovláda nás. Časový limit krásne funguje aj pri prokrastinácii, keď pred sebou tlačíme úlohy. Keď sa vám nechce, zapnite si stopky na 15 minút, s tým, že urobíte maximum pre efektívne plnenie úlohy a keď sa ani po 15 minútach nerozbehnete, vymeníte úlohu.
Mne táto metóda zatiaľ na rozbeh fungovala vždy. Nie je našim cieľom predsa premárniť čas trápením, ale urobiť čo najviac práce, ktorá nám pomôže dosahovať ciele.
Verím, že si z tohto článku odnesiete aspoň 1 krok do vášho reálneho fungovania hneď dnes a zefektívnite tak svoju prácu.
Ak vás článok inšpiroval, neváhajte ho zdieľať ďalej, poteším sa.
V prípade záujmu o väčšiu podporu vo vašom podnikaní, klikajte tu:
Prajem vám úspešnú cestu aj v tomto náročnom období a teším sa na spoluprácu.
„Nechoď vždy len po vychodených cestách, lebo vedú len tam, kde už boli iní.“
Alexander Graham Bell
Ďakujem za prečítanie a zdieľanie cez modré tlačítko nižšie.
Zuzka