OBETE UŽ NEPRIPÚŠŤAM

buď úspešná seriál

Uvidela som ju v čierno-kvietkovaných šatách pred rokom a tromi mesiacmi. Skvele vyzerajúca, sebavedomá žena, ktorá prednášala o zdraví. 

Kombinácia toho ma tak zaujala, že som ju začala sledovať online.

Odpadla som, keď som zistila, že ona má cvičte.sk .

Dievča z Vranova (ja som zo Stropkova, takže takmer suseda :D) a ako to parádne rozbehla. 

Páčil sa mi celý koncept, komunikácia a keď prišla výzva #nebuďlokša a teraz ďalšia drepová, nemohla som sa nezapojiť. 

Okrem toho som musela Janku Šimkovič pre teba vyspovedať, pretože tak charizmatickú podnikateľku by bola úprimná škoda nespoznať.

Kopec energie ide nielen z jej slov a práce, ale hlavne z nej samej.

Prečítaj si jej odpovede, naber odvahu a choď za svojimi snami.

Jani, prosím, v čom podnikáš a ako si sa k tomu dostala? 

Podnikám v oblasti zdravého životného štýlu. Pred 8 rokmi som založila mediálny portál CVIČTE.SK , ktorý má dnes mesačnú návštevnosť 300 tisíc návštevníkov. Po 5-tich rokoch vzniklo vydavateľstvo, v rámci ktorého vydávame knihy a videoprogramy na cvičenie. 

Našou misiou je motivovať ľudí k zdravému životnému štýlu, viac sa hýbať, zdravo jesť a celkovo sa starať o seba tak, aby sme si život užili v zdraví. 

Založiť portál bola spontánna reakcia na zodpovedanie si otázky, čo ma baví. V tej dobe som objavovala čaro pohybu, rôznych cvičiacich eventov. Spoznávala som zaujímavých ľudí, trénerov a motivátorov. A všetci hovorili o tom, že nie je jedno miesto, ktoré by informovalo o podujatiach, tréneroch, motivovalo ľudí k pohybu. 

Potom, čo som v mojej poslednej práci vyhorela, rozhodla som sa, že už chcem robiť len to, čo ma bude naozaj baviť a napĺňať. A tak som to riskla. Začala som bez toho, aby som mala nejakú stratégiu, presný obraz, čo to bude. Kreovala som za pochodu. 

A to vidím dnes ako veľmi dôležité. Vôbec začať. Nebáť sa a ísť si za svojimi snami. Nie je potrebné čakať, až budeme perfektne pripravení. To nebude možno nikdy. Navyše dnes je trh tak dynamický, že musíte meniť vec za pochodu. To, čo platilo včera, o mesiac už nemusí.

www.uspesna.sk/serial
www.cvicte.sk

Ktorý moment rozhodol, že ideš “do toho”?

Keď som si uvedomila, že chcem robiť to, čo ma z hĺbky duše napĺňa. Bývalé zamestnanie a firmu som mala rada, veľa som sa naučila, ale cítila som, že to nie je ono. Mnohokrát som sa trápila preto, lebo som tej oblasti úplne nerozumela. To mi bránilo sa rozvíjať. 

Až prišiel moment, kedy ma veci prevalcovali a vyhorela som. Keď som zistila, že mám oblasť, ktorá ma baví priamo pod nosom a reálne aktívne sa v nej pohybujem, to bol moment, ktorý ma zlákal najviac. 

A tiež skúsiť niečo vlastné. Bola som zvedavá, kam to reálne viem dotiahnuť. Mojím vzorom v podnikaní je môj otec. Celé roky ho pozorujem, viem, čím si priešiel, ale aj napriek všetkému sa nikdy nevzdal. Tiež ma k tomu popostrčil môj manžel.

Jedného dňa na parkovisku mi podal faktúru, na ktorej stálo, že vlastním doménu CVIČTE.SK. Pamätám sí ako dnes, že mi vysvetľoval, že pokiaľ to do roka nerozbehnem, prepadne to.

Viac mi nebolo treba, začala som hneď. A do roka som spustila fungujúci portál CVIČTE.SK, ktorý mal v priebehu nasledujúcich dvoch rokoch návštevnosť 40 tisíc návštevníkov mesačne a prvého veľkého klienta so zmluvou na celý rok. 

Nie, to nie sú zázraky, ani náhoda. Bolo (a stále je) za tým veľa práce, očakávaní, sklamaní, frustrácie, ale aj radosti. 

Janka Šimkovič

Čo je tvoj nosný produkt a prečo ? 

Nosný produkt je portál CVIČTE.SK, ktorý poskytuje priestor pre rôzne firmy z oblasti zdravého životného štýlu na komunikáciu. Takže generuje príjmy z reklamy. Druhou zložkou príjmov sú produkty, teda knihy a videoprogramy na cvičenie. Práve videoprogramom ako SUPER BODY sa chceme venovať stále viac. 

Je doba videa, všetci si to prajú a práve tento program ukázal, že ženy chcú cvičiť a keď im to niekto podá zaujímavo a rozumne, tak cvičiť budú aj doma. Tešíme sa úspechu, aj preto sme po 2 mesiacoch od jednotky natočili dvojku – SUPER BODY 2 – HIT tréningy, na ktoré sa môžete tešiť už v máji 2019.

www.uspesna.sk

Kde najlepšie predávaš?

Čo sa týka portálu CVIČTE.SK hľadáme si klientov sami. Väčšinou obchodujeme na priamo a oslovujeme takých klientov, pre ktorých má portál zmysel. Čo sa týka produktov, najlepšie nám funguje portál CVIČTE.SK. 

Takže vieme, že ak to funguje nám, bude to fungovať aj klientom. 

Prečo? 

Poznáme našich čitateľov, vieme presne kto je naša cieľová skupina. Čo ľudia radi čítajú, čo očakávajú, vyhľadávajú. Komunikujeme s nimi pravidelne aj na sociálnych sieťach. 

Aký predajný nástroj ti najviac funguje na zvýšenie predaja?

Najlepšie nám funguje zmysluplný a užitočný obsah, ktorý publikujeme na Cvičte.sk. Rozbehli sme samozrejme aj predajné aktivity na sociálnych sieťach Facebook a Instagram, ale zatiaľ sa to nedá porovnať s tým, čo nám prináša portál.

Cieľom je však posilniť aj naďalej sociálne siete, aby prinášali predaje, čo sa týka produktov. 

A nie je pravda, že Facebook je “mŕtvy“. Pokiaľ tam máte svoju základňu, treba len vedieť, ako s ňou správne pracovať

S opätovným nadhľadom hodnotím Instagram ako zaujímavý, veľmi kreatívny nástroj, ktorý má veľký potenciál aj z hľadiska predajov. Chce to však čas a správnu stratégiu. Aj tu platí ako pri všetkom, potrebujete si vybudovať publikum, ktoré vám dôveruje. 

rozhovor bud uspesna

Ako vyzerá tvoj pracovný deň?

Každý pracovný deň u mňa vyzerá inak. Záleží, či som v teréne, čo sú stretnutia s klientmi alebo partnermi. Alebo či robíme produkciu, teda rozhovory, natáčania pre klientov alebo pre vlastné produkty. Vtedy mám svoj deň zorganizovaný na minútu, aby som všetko stihla tak, že som poobede s deťmi, a tiež aby som neostala bez obeda. 

Takéto obete už v práci nepripúšťam. Už sa mám dostatočne rada na to, aby som hladovala alebo musela siahnuť po nekvalitnom jedle, či polotovare v obchode, lebo “nestíham”. 

Minimálne dva dni v týždni pracujem z domu. Toto je niečo, čo si strážim a nepovolím. Tým, že som pri produkčnej práci neustále obklopená ľuďmi, potrebujem minimálne 2 dni pokoj, v rámci psychohygieny, ale aj na rôznu inú prácu, ktorú v teréne nie je možné urobiť.

Vtedy sedím vo svojej pracovni doma a väčšinou tvorím. Píšem, vytváram koncept nových produktov, komunikujem s klientmi. 

buď úspešná
www.cvicte.sk

Ktorú činnosť, súvisiacu s podnikaním, by si najradšej prehodila na niekoho iného?

Asi najviac také administratívne činnosti, ktoré k podnikaniu patria. Tu zabezpečiť zmluvu, tam faktúru. To mi nikdy veľmi nešlo. Čo som sa počas podnikania naučila je byť trpezlivá a pracovať systematickejšie. 

Ale mám v tom ešte medzery. Ale niekedy úplne na tieto admin činnosti zabúdam. Vtedy ma naháňa manžel, keďže už podnikáme spolu. Ja dynamický a kreatívny typ, ktorý stále vymýšľa.

Ktorú činnosť si naopak nevieš predstaviť posunúť inému?

To je práve tá tvorivá práca. Aby sme dnes uspeli, musíme poznať trh a priniesť zaujímavé veci, ktoré sa v tej spleti informácii a iných produktov, či služieb nestratia. To platí pri našich produktoch. 

Na druhej strane, aj mediálny trh sa dosť zmenil. Dnes už neplatí, že klient pošle podklady a my ich uverejníme. S našimi klientmi pracujeme kreatívne a komunikujeme na našich čitateľov natívnou formou.

V mnohých prípadoch vymýšľame koncepty komunikácie, následne to sprodukujeme a uverejnenie je až posledný krok. Stali sme sa takým produkčným oddelením. A práve túto časť mám v našej firme na starosti ako creative director

Pripravuješ nejakú novinku? 

Aktuálne pracujeme na pokračovaní knihy Zdravé rýchlovky 2. Ľudia chcú variť zdravo a rýchlo. Prvá kniha je veľmi úspešná a mnohí si pýtajú pokračovanie. 

To isté sa nám udialo s videoprogramom SUPER BODY, preto pripravujeme dvojku v podobe HIT tréningov. Na to bude naviazaný veľký event, na ktorý si môžu prísť ľudia zacvičiť spolu so skvelými trénerkami. Bude to veľmi emotívne a motivačne založené podujatie. Veľmi sa už na to teším. 

www.uspesna.sk

Kedy sa cítiš v pracovnom živote úspešná?

Keď vidím, že ľudia varia podľa našich kníh, cvičia podľa našich videoprogramoch a nasledujú inšpirácie z portálu CVIČTE.SK. 

Máme úžasné odozvy a my sa tešíme hlavne z toho, že im tieto naše produkty prinášajú radosť a menia život. To dosiahnuť na dnešnom preplnenom trhu považujem za úspech. 

ĎAKUJEM Jani, za tvoje inšpiratívne slová.

Verím, že si si našla opäť raz v tomto rozhovore motiváciu a možno kvapku inšpirácie v tom, ako kráčať ďalej tvojou podnikateľskou cestou.

Ak by si sa chcela dozvedieť viac informácií o biznise a stretnúť nové podnikateľky, prihlás sa na:

… ktorá bude okrem Bratislavy aj v Prešove a v Žiline. A aj online ako webinár.

Ak máš záujem dostávať tipy a rady k podnikaniu z mojich videí, jednoducho si stiahni :

… a všetky ostatné informácie, nápady a inšpirácie budeš dostávať e-mailom, ako ostatné podnikateľky.

Ak máš inšpiráciu k podnikaniu pre ostatné ženy a chcela by si takýto článok o svojom podnikaní, neváhaj a napíš mi na zuzka@uspesna.sk

Krásne ďakujem za prečítanie a zdieľanie ďalej a teším sa nabudúce.

Zuzka