BLOG O INSTAGRAME

MÔŽE RÁSŤ NA INSTAGRAME AJ TVOJ ÚČET?

“Zuzi a myslíš, že môže rásť aj iný účet? Ty rastieš, lebo sa venuješ instagramu, ale čo taký účet, ktorý predáva produkt?”

… takáto správa mi pristála a budem rada, ak sa somnou nad tým zamyslíš v 5 krokoch

 

Áno, môj rast je na slovenské pomery nadpriemerný. 

Už prvý mesiac som dosiahla 10 000 sledovateľov strategickým postovaním reelov (mám k tomu free ebook, ktorý nájdeš TU ) a dnes, po 4,5 mesiaci mám cez 30 000 sledovateľov. 

Reálnych, nenakúpených zo súťaží, reklamy a pod. 

Mám na instagrame obrovskú cieľovku, pretože sa zameriavam na rast na instagrame. 

Nie je to však “každý”, ako si mnohí myslia. 

Sú to ľudia už nad 30 rokov, ktorí so mnou súznejú, prevažne ženy, ktoré podnikajú, robia niečo handmade popri práci a podobne. 

 

A toto je prvý krok 👉 POZNAJ SVOJU CIEĽOVKU

Kto to je? Koľko má rokov? Kedy má čas byť online? A je vôbec na instagrame? 

Ak je, tak v akom čase? Čo ju zaujíma? Aký obsah sa jej páči? 

Ľudia často robia základnú chybu.. MYSLIA IBA NA SEBA. A nielen v živote, ale aj na instagrame 🙂

 

A má to byť práve naopak. Potrebuješ zdieľať obsah, ktorý tvoja cieľovka je schopná a ochotná prijať a dokonca jej poslúži vyvolaním emócie, zážitku, zamyslením. 

Napríklad:

Ty ako odborník vo svojom podnikaní vieš, že tvoj produkt je dokonalý, poznáš jeho užitočnosť aj výsledky použitia… preto ich neustále vyzdvihuješ vo svojom obsahu… ale… túžia to vedieť aj ľudia na instagrame? 

.. ak je odpoveď nie, alebo nevieš, dostávaš sa k tomu, že tu túžbu potrebuješ najprv vyvolať a zaujať ľudí svojim obsahom. Asi iným… a kruh sa uzatvorí, pretože toto je práve ten obsah, ktorí potrebujú vidieť oni, nie ty. Po čom túži Katka, ktorá by podľa teba mohla používať tvoj produkt?

Zisti, čo má rada tvoja cieľovka v súvislosti s tvojou témou na instagrame a daj im to.

Takže sme pri kvalite obsahu.

 

Druhý krok je trošku viac technický. 

Zahŕňa optimalizáciu tvojho profilu, opäť "prekvapivo", pre tvoju cieľovku (nie pre teba)… to znamená, že keď si tvoj cieľový klient pozrie tvoje bio, má chuť kliknúť na follow, lebo po tom, čo videl tvoje video ho profil zaujal a usúdil, že mu vieš niečo priniesť. 

Okrem toho máš mať profil verejný, prepojený s facebookom, nahrávaš videa v najlepšej kvalite. 

 

Tretí krok je technicky tiež a to je OBSAH VIDEA. 

Kvalita obsahu, témy atd bola už v 1. kroku a venujem sa jej v kurze

Teraz je na rade technická vec

  • kľúčové slová v obsahu a ich množstvo,
  • zdržanie publika čo najdlhšie pri sledovaní videa a čítaní textu
  • hudba, ktorá sedí s obsahom a podporí vyvolanie zážitku

 

...a priniesť hodnotu (áno, všetko sa točí okolo toho), pretože aj najviac kvalitné video, nemusí mať hodnotu a teda ľudia si ho pozrú, lebo je pekné - máš dosahy, ale nemáš interakcie, lebo ich to nezaujme. :/

 

Medzi nami - prečo reels?

Pretože sa zobrazujú v osobitnom kanáli cudzím ľuďom bez toho, aby ich ktokoľvek zdieľal… ak sú kvalitné a spĺňajú veci uvedené aj v tomto článku. 

Posty a carusely (viac fotiek) v 99% vidí len tvoje existujúce publikum ,ktoré už máš a cudzí ľudia vtedy, ak ťa niekto zdieľa ďalej.

Takže pre rast jedoznačne reels, pre budovanie dôvery existujúceho aktívneho publika, kľudne aj posty.

Každá téma je na hodiny školení, ale verím, že aj takto, ti to dá zmysel a skúsiš sa k tomu postaviť inak.

Ak chceš rásť so svojim účtom, pozri tu na: môj kurz na zvýšenie dosahov.

Zvýšiť dosahy je totiž prvý krok k tomu, aby si mohla predávať na isntagrame. 

ako rast na instagrame

Štvrtý krok sú PRÍBEHY.

Veľa ľudí ich podceňuje, nevie čo tam dať, tak nedá nič, namiesto toho, aby sa posnažili… avšak sú neoddeliteľnou súčasťou úspechu na instagrame… venovala som im osobitné články, tak si ich pozri, keď dočítaš tento. 

Buduješ tu vzťah s ľuďmi, ktorí ťa začali sledovať. Dovoľuješ im nakuknúť pod pokrievku, spoznať ťa viac a už aj nakúpiť. 

Pamätaj však, instagram nie je e-shop a predáš ľuďom len vtedy, keď ich zaujmeš, nie naopak 🙂

Preto je predaj až druhá fáza. 

 

No a piaty krok, ktorý mega silno ovplyvňuje úspech sú INTERAKCIE. 

Jednak lajky, komenty, ukladania aj srdiečka, ktoré dostávaš a jednak odpovedanie na komentáre, interakcie v príbehu, odpovedanie na súkromné správy… 

 

Skrátka, instagram ťa miluje tým viac, čím viac “prinútiš” sledovateľov klikať na obrazovku.

Každý jeden klik sa počíta, každé písmenko, aj každá sekunda. 

Hneď po tom ako poskytneš hodnotu , zameraj sa na zvýšenie interakcie, odpovedaj na komenty otázkou, rozvíjaj debaty v súkromných správach… 

Kam ide tvoja pozornosť to rastie 🙂 Ak by to išlo iba tak ,bez práce, všetci by sme mali milióny sledovateľov. 

 

A teda moja odpoveď na otázku je:

“ÁNO, MÔŽE RÁSŤ KAŽDÝ ÚČET. MOŽNO NIE TAK MARKANTNE, ALE MÁM KLIENTKY, KTORÉ RASTÚ O PÁR TISÍC SLEDOVATEĽOV MESAČNE. MÔŽE RÁSŤ, AK SA VENUJE SVOJMU PROFILU SPRÁVNE V SÚLADE S 3 K - KVALITA, KVANTITA A KONZISTENTNOSŤ A DODRŽIAVA 5 KROKOV UVEDENÝCH VYŠŠIE PRI POSKYTOVANÍ HODNOTNÉHO OBSAHU.

 

Mimochodom, 19.4. v Žiline mám parádny offline event, ak preferuješ vzdelávanie a interakciu s ľuďmi naživo.

Preberieme veľa k tvojmu instagramu, pokecáme, máš možnosť sa aj odprezentovať a získať nové kontakty, pozri si a prihlás sa >TU< 

ako rozbehnut instagram

Tak, čo myslíš? Urobila si si check a ideš to zlepšiť krok po kroku?

Ak potrebuješ pomoc s rastom, využi môj kurz na zvýšenie dosahov pre pokročilejších > TU<

Alebo ak si začiatočník, toto je pre teba:

>ZÁKLADY INSTAGRAMU<

 

Ak sa ti tento článok páčil, budem vďačná za zdieľanie ďalej.

 

Držím palce a prajem parádny rast na instagrame 🙂

 

Ďakujem za prečítanie. 

Sleduj ma na mojom IG @zuzkajeonline