BLOG O INSTAGRAME

AKÝ OBSAH PRIDÁVAŠ NA TVOJ INSTAGRAM?

Prišla mi otázka: 

“Zuzi, čo to je KARUSEL? Viem, že kolotoč, ale čo to na Instagrame znamená?”

A tak vznikol tento článok, kde ti pomôžem upratať si, aby sa ti nemýlili pojmy a hlavne, aby si vedela, aký obsah tvoriť a pre koho bude určený. 

Je to totiž základ… mimochodom, tento týždeň už dokončím a verím, že aj spustím kurz ZÁKLADY INSTAGRAMU, kde je 30 videí, 3-12 minútových o všetkých oblastiach IG, ktoré potrebuješ zvládnuť, aby si rozbehla svoj profil… ak ťa to zaujalo, nájdeš ho >TU<

 

Prvá vec, ktorú si potrebuješ uvedomiť je, že všetko na IG má svoj účel. 

 😩 Tzn. nevieš nahradiť reely príbehom (jeden deň dáš to a druhý to), majú totiž úplne iný význam.

A veľa ľudí to robí... buď z nevedomosti, alebo z lenivosti...

Instagram vytvoril nástroje pre komplexné fungovanie a ty máš možnosť využiť všetko pre svoj rast

Ak niečo vynecháš, je to akoby si vo fitku cvičila len nohy a na ruky sa vykašleš… ako to bude vyzerať? 

 

Takže poďme si to ujasniť a ak budeš mať otázky, napíš mi na instagram 🙂

 

1. POST - 1 FOTKA 

Čo to je: 

...je to jedna fotka 🙂 Veľa ľudí používa grafiky, ale v súčasnosti už IG preferuje opäť reálne fotky, bez grafických vizuálov, zbytočných prvkov atd. Takže, ak robíš post, daj tam krásnu fotku. Prípadne použi filter. 

Instagram vznikol ako vizuálna sieť a oku lahodiaci obsah ti len pomôže (a nelahodiaci, ak nie je kontroverzný, naopak). 

Pre koho je:

Pre EXISTUJÚCICH SLEDOVATEĽOV. Novým sa zobrazí len, ak ti ho niekto zazdieľa, čo je dnes také náročné asi ako mať vypnutý mobil celý víkend.

 

2. CAROUSEL/KARUSEL

Čo to je: 

Je to viac fotiek pridaných ako post. Maximálne 20.

Sú oveľa efektívnejšie ako post s 1 fotkou, pretože tým, že si ich ľudia prezerajú, sa o doooosť dlhšie zdržia na tvojom profile. A, ako si odomňa už počula, každá sekunda sa ti počíta k dosahom.

Pre koho je:

Pre EXISTUJÚCICH SLEDOVATEĽOV. Ak sa máš rozhodnúť, či dáš 1 alebo viac fotiek, vždy pridávaj viac (pokiaľ máš viac ako 50K sledovateľov platí - rob si, čo chceš, IG ťa aj tak ľúbi)

 

rozdiel v dosahoch reel a karusel

3. REEL/FILMOVÝ PÁS

Čo to je: 

Krátke video do 90 sekúnd. Má osobnitný reel kanál, kde sa vie aj tvoje video, bez toho, aby ťa ľudia zdieľali, zobraziť, ak je urobené správne a pútavo pre instagram. 

Ak chceš uverejniť dlhšie video, dávaš ho ako post ... dlhe videá však majú na IG slabú pozerateľnosť, takže radšej ho zaves na youtube a urob si z neho magnet za e-mailovú adresu napríklad.

99,9% môjho profilu sú reely a ak chceš nových sledovateľov, daj maximálny focus práve na ne.

Pre koho je: 

Pre existujúcich a nových sledovateľov.

Obrázok vyššie ti ukazuje rozdiel v číslach, kde jasne vidieť, ktorý formát je pre koho určený 🙂

Ako vidíš post-karusel sa zobrazuje primárne už existujúcim sledovateľom a reel má potenciál zasiahnuť obrovské množstvo cudzích ľudí, bez toho, aby ti ho tvoji sledovatelia zdieľali.

 

4. STORIES/PRÍBEHY

Čo to je: 

Je to to, čo vidíš hore v krúžku, keď si otvoríš svoj instagram. 

Sú to krátke príbehy do 1 minúty (fotky alebo videa), ktoré po 24 hodinách zmiznú z oči verejnosti (ale máš ich v archíve).

O príbehoch sme mali osobitný článok, môžeš si ho prečítať TU.

Pre koho to je:

Pre existujúcich sledovateľov. 

 

obsah pre instagram

No a teraz si poďme povedať, že posty a reely, teda obsah na nástenke je na budovanie fanúšikovskej základne, sú určené na to, aby fanúšikovia vôbec našli tvoj profil, ktorý im prináša hodnotu, aby ťa ľudia spoznali, načerpali tvoje rady, tipy, inšpirácie... laicky povedané, tam dávaš ...

ALE!

 

Príbehy sú práve na budovanie vzťahu, tam sa to všetko deje!

A pritom ich veľa ľudí podceňuje… nedáva, alebo tam dáva hocičo.

Pritom v príbehu môžeš BRAŤ! ... predaje, vzťahy, interakcie, zákazníkov, atd atd.

Nevynechávaj príbehy, tam si ťa ľudia majú šancu obľúbiť, vieš tam vyvolať emócie a dokonca cez interakčné tlačítka aj priamo zapojiť publikum, čo je mega veľká vec pre tvoju značku, nielen čo sa týka predaja, ale aj pre algoritmu, ktorý každú interakciu ohodnotí zvýšeným dosahom. 

 

Pretože opäť… ty mu zabávaš a zdržiavaš ľudí na sieti. 

Ak nedávaš príbehy, ukracuješ sa o úspech.

 

Pridaj sa k nám 19.4. v Žiline, kde sa presne o budovaní vzťahu pobavíme konkrénte, 

a užiješ aj interakciu so živými ľuďmi prihlás sa ešte dnes >TU< 

 

 

ako rozbehnut instagram

 

Ak potrebuješ pomoc s rastom, využi môj kurz na zvýšenie dosahov pre pokročilejších > TU< a ak len začínáš a potrebuješ pomoc, tak kompklexné základy nájdeš tu:

>ZÁKLADY INSTAGRAMU<

 

Ak sa ti tento článok páčil, budem vďačná za zdieľanie ďalej.

Ďakujem za prečítanie aj zdieľanie.

Sleduj ma na mojom IG @zuzkajeonline